Як громадським організаціям організувати гуманітарне реагування, якщо ця сфера для команди – новий досвід?

8 Червня 2022

Авжеж, гуманітарна допомога сьогодні як ніколи важлива. Люди у розпачі, люди не вдома, люди фінансово виснажені, люди перебувають у глибокому стресі через війну в Україні, кожному і кожній як ніколи сьогодні потрібна допомога!

☝️«Хто, якщо не ми?» – правильне питання, що мотивує і ➡️ спрямовує зусилля організацій задля швидкого гуманітарного реагування!

Уляна Токарева, голова ГО «Рада жінок Донеччини» поділилась порадами та власним досвідом, на що саме звернути увагу при наданні психосоціальної чи гуманітарної допомоги:

➡️ Гуманітарна хартія. Основний документ, з вивчення якого потрібно розпочати діяльність та яким варто керуватись у роботі. Така собі стандартизація і принципи, як базовий курс для початківців.
➡️ Не намагатись охопити неохоплюване. Будувати роботу виходячи з ресурсу та експертних напрямів команди.
➡️ Працювати на запит. Важливо враховувати індивідуальні потреби людей, і на полегшення або ж рішення цих проблем спрямовувати зусилля.
➡️ Кейс-менеджмент. Супроводження «повного циклу» людини залежно від оцінки потреб. І на цьому шляху не тільки ваша організація включається у процес допомоги, а й інші установи, які відповідають за ту чи іншу ділянку, – інші організації, органи місцевого самоврядування, спеціалізовані відділи, підпорядковані державі.
➡️ Етика гуманітарного працівника. Обираючи цільову категорію, для якої працювати, – обирайте принцип гнучкості. Пам‘ятайте, що зараз майже кожна категорія людей, є вразливою і потребує допомоги.
➡️ Повага до приватності. У кожної історії є герой або ж героїня. Тому будь-яка історія, що публікується від імені організації на будь-яких зовнішніх ресурсах, повинна оприлюднюватися тільки з дозволу тієї людини, про яку ця історія.
➡️ Організація мінімального комфорту і задовільнення елементарних потреб. Питна вода, стільці для тих, хто чекає у черзі або інший мінімум, щоб людина відчувала турботу.

Важливо☝️Працюючи у сфері гуманітарного реагування, потрібно бути готовими до справжніх емоціональних виріїв 🌪 Людині властиво ділитись як позитивним настроєм, так і часто доволі негативним. Тому для профілактики вигорання команди, яка безпосередньо надає допомогу, рекомендуємо проходити тематичні навчання, як реагувати на ті чи інші емоційні виклики 😄😔

🔰Заходи проходять в рамках проєкту «Європейський Союз для сталості громадянського суспільства в Україні», що впроваджується ІСАР Єднання за фінансової підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГО «Точка доступу» і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу».